Produkty Slican

 

Centrala to  Slican z serii ITS-0106, ITS-0206, ITS0286

 

 OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Najmniejsza centrala do niewielkich zastosowań  

Podstawowe cechy : 

• łatwa instalacja Plug&Play
• 3 zapowiedzi słowne DISA (możliwość nagrywania własnych zapowiedzi)
• zdalne zarządzanie centralką przez przeglądarkę internetową
• melodia dla połączeń oczekujących MoH
• aktualizacja oprogramowania przez Internet
• różne rodzaje dzwonków dla połączeń wewnętrznych i miejskich
• wybór najtańszej drogi połączenia – LCR • współpraca z operatorami VoIP
• możliwość konfiguracji uprawnień (restrykcji) do realizacji
• współpraca z bramofonami serii BRV, SKD i DPH połączeń wychodzących i przychodzących
• możliwość odbioru połączeń z bramofonów BRV,SKD i DPH na telefonie GSM
• przekazywanie rozmów
• współpraca z telefonami / FAX-ami analogowymi
• przekierowania rozmów – Call Forwarding
• współpraca z telefonami zgodnymi z VoIP-SIP
• dzwonienie grupy abonentów
• wydruk historii połączeń
• połączenia trójstronne – 3PTY
• automatyczna zmiana trybów pracy centrali (dzień / noc)
• prezentacja numeru CLIP
• estetyczna obudowa do powieszenia na ścianę
• mały pobór energii  od 3W do 11W

Zasoby 

 ITS-0106  ITS-0206  ITS-0286
Ilość jednoczesnych połączeń - 4        Ilość jednoczesnych połączeń - 4            Ilość jednoczesnych połączeń - 6    
Abonenci analogowi FXS-6 Abonenci analogowi FXS-6 Abonenci analogowi FXS-6
Linie miejskie analogowe FXO - 1 Linie miejskie analogowe FXO - 2 Linie miejskie analogowe FXO - 2
Abonenci IP  - 1 Abonenci IP  - 1 Abonenci IP  - 8
Linie miejskie IP  - 2 Linie miejskie IP  - 2 Linie miejskie IP  - 6

 Nawet tak mała centrala jest rozwiązaniem hybrydowym

Przy zakupie zalecany jest największy model Slican ITS0286 ze względu na to że centrale z tej serii  (najtańszej)  nie mają możliwości rozbudowy 

Centrala dedykowana dla bardzo  małych firm lub do domków jednorodzinnych. Z centralą można  zintegrować domofon, dzięki temu wywołania z bramy (furtki)  możemy odbierać na wskazanym telefonie a podczas rozmowy sterować otwarciem elektrozamka wciskając klawisz "*"   (gwiazdka)

W tej taniej centrali jest istotne to że nie da się jej rozbudować  o porty klasyczne,  telefony z serii CTS tylko w wersji CTS.IP

I jak we wstępie "Baza wiedzy-centrala telefoniczne" zostało wyjaśnione  stary podział na centrale analogowe i cyfrowe  jest przeżytkiem bo rozwiązanie są hybrydowe. Istotna  jest wielkość centrali telefonicznej, możliwość rozbudowy i cena, czyli na poziomie projektu i decyzji o zakupie istotne jest wyskalowanie  sprzętu (oferty) do potrzeb aktualnych i do przyszłych potrzeb użytkownika. Więc oprócz pytania : jakiej wielkości ma być centrala telefoniczna ? równie istotnym pytaniem jest  : do jakiej wielkości może być rozbudowana centrala telefoniczna ?  aby przy planowanej przyszłej rozbudowie nie skończyło się na wymianie centrali na większą

 

Ulotka do pobrania

Centrale slican IPU-14

slican-ipu-032.png

Wersja do montażu na ścianę:

wersja_do_szafy.png

Wersja do montażu do szafy Rack:

Centrala ma na pokładzie 6 wewnętrzny portów FXS i  do jednego portu linii miejskiej analogowej FXO, oraz 8 kanałów VoIP  (kanały VoIP otwiera się jednorazowym zakupem licencji otwarcia)

Centrala ma 4 slotów dwuportowych do rozbudowania o linie miejskie ISDN, GSM, i wewnętrzne porty analogowe i Możliwość rozbudowania teoretycznie do 14 abonentów klasycznych

Tutaj już można centralę podstawową nieco zmodyfikować sprzętowo ba ma sloty rozbudowy

Należy pamiętać że dla centrali w wersji rack głębokość  szafy rack minimalnie powinna wynosić  60 cm

Cena wersji podstawowej: od 950,00 zł Netto do 1 450,00 zł Netto

Centrala dedykowana do małych firm,  zaletą tej centrali jak i poprzedniej jest cena bo w cenie otrzymujemy już jakąś małą ilość działających  portów wewnętrznych a ograniczeniem możliwości  rozbudowy ,  Wbrew pozorom centrala na Asterisku nie wyjdzie taniej bo trzeba mieć jakiś komputer ( może być tani używany )  z Linuksem i Asteriskiem co będzie ciągnął więcej prądu, i do logować bramkę VoIP  w cenie od 110, 150, 00 zł za jeden  port, raczej zbytnio taniej nie wyjdzie a  w użytkowaniu drożej  i brak unifikacji  sprzętowej i programowej.

 Ulotka_IPU_14.pdf

 

Centrale z serii IPM-032 w wersji na ścianę i w wersji do szafy Rack

ipm 032

Wersja  do montażu na ścianę 

ipm 032 1

Wersja do montażu do szafy "rack" 

Centrale nieco większe teoretycznie do 32 abonentów klasycznych  podobnie jak w poprzedniej centrali na sterowniku jest 8 kanałów VoIP do otwarcia jednorazowym zakupem licencji, gdyby było za mało kanałów VoIP to można dołożyć kartę 32 kanałów VoIP czego się nie da zrobić w mniejszych centralach, co bardzo zwiększa możliwości o rozbudowę w technologii VoIP

Ale też inaczej układają się ceny.

W cenie podstawowej mamy obudowę, płytę główną, sterownik, zasilacza. Za karty dodatkowe  dopłacamy około i 120,00 zł Netto za jeden port, więc już te centrale wyjdą nieco drożej od poprzednich central 

Ulotka_IPM_032.pdf

 

Centrala slican IPL-256

 IPL 256 01 na cian

 Wersja na ścianę:

 

IPL 256 02 do szafy

Wersja do szafy rack:

Można rozbudować do około 128 abonentów klasycznych i do 32 kanałów VoIP.
W cenie podstawowej jest obudowa, płyta główna, sterownik główny i zasilanie. Za karty dodatkowe dopłacamy około 100,00 zł Netto za jeden port, więc te centrale wyjdą nieco drożej od poprzednich central
Kiedyś była jeszcze w ofercie centrala CCT1668 Wszystkie te  centrale IPU-14, IPM-32, IPL-256 mają jednolite oprogramowanie i jednolite programy do zarządzania tymi centralami, czyli mają takie same możliwości funkcjonalne ale różne możliwości sprzętowe zależne do wielkości centrali.  Centrale od wersji IPM-032, IPL-256 mają (za dopłatą) własne zasilanie awaryjne
Zasilanie awaryjne może być dwojakiego rodzaju :

(1) jakiś UPS na cała szafę

(2) zasilanie dedykowane Slicana.

Zasilanie awaryjne dedykowane ma tą zaletę że ma wyższą sprawność spowodowaną tym że  przy pracy awaryjnej napięcie z akumulatora idzie od razu na zasilanie wtórne (niskiego napięcia) do centrali, czyli w przypadku pracy awaryjnej omijane są dwie przetwornice : (1) z napięcia niskiego na napięcie 230 V  (2) a później odwrotnie w zasilaczach urządzeń końcowych z napięcia 230 V na napięcia niskie dedykowane  
Natomiast zwykły UPS jest prostszy w montażu i tańszy, i w przypadku wyładowań przepięć UPS pierwszy się uszkodzi zabezpieczając pozostałe urządzenia, ale UPS ma niższą sprawność bo przy zaniku napięcia musi transformować zasilanie z niskiego napięcia (energii zmagazynowanej w akumulatorach 12V ) z powrotem na napięcia 230 V a w urządzeniach zasilanie jest przetwarzane z powrotem z 230 V na niskie napięcia, ale ma tę zaletę że może gwarantować zasilanie i innym urządzeniom w szafie które również są odpowiedzialne za łączność zwłaszcza w technologii VoIP (switche - rutery itp.) Więc gdy bardziej nam zależy na zabezpieczeniu przed wahnięciami napięcia zasilania, przed krótkotrwałymi zanikami zasilania to lepsze będzie prostsze rozwiązanie z UPS, w przypadku planowanych długotrwałych zaników zasilania lepsze będzie zasilanie awaryjne dedykowane , ale trzeba pomyśleć o zasilaniu awaryjnym innych pozostałych urządzeniach w szafie komputerowej, Centrala nie obsługują protokołu T38 do transmisji faksu w technologii VoIP i nie obsługują kodeków video 

 

Ulotka do pobrania

 

Centrala slican NCP

NCP 400 polka 01

Ulotka do pobrania

Jest to najnowszy produkt Slicana zaprojektowany  o 180 stopni odmiennie od poprzednich central, nie wchodząc w szczegóły centrale były projektowane jako centrale głównie z  klasycznymi abonentami z „doklejonym” VoIP-em   tutaj zrobiono na odwrót jest to centrala VoIP-owa  z doklejonymi  abonentami klasycznymi 

Czyli jednostka główna  jest po prostu komputerem w obudowie rack  z dedykowanym switchem-ruterem  i w najmniejszej jednostce NCP300 jest już otwartych 40 kanałów VoIP, do centrali można logować telefony VoIP - SiP lub dedykowane półki z abonentami klasycznymi które mogą mieć dowolne porty analogowe FXS, systemowe CTS  (styk Up0),  Linie miejskie analogowe FXO,  ISDN (2B+d), Trakty cyfrowe E1 (30B+d), GSM.   Półki łączone są kablem komputerowym skrętka w standardzie sieci LAN, czyli na kablu miedzianym skręta półka może być oddalona do 100 metrów od jednostki głównej a na światłowodzie na dowolną odległość  lub nawet zalogowana przez zestawiony VPN 

Czyli montaż centrali może być teraz robiony w dwójnasób jak i dla starszych central klasycznych  okablowanie gwiazdowo rozchodzące się z centrum gdzie jest centrala, lub półki mogą być rozproszone po szafach komputerowych oddalonych (węzłach kablowych) i łączone do jednostki głównej światłowodem lub kablem skrętka,  

Czyli jak mam starą centralę ze starymi kablami (węzłem kablowym) to nową centrale instalujemy po staremu  centralnie gwiazdowo w stosunku do instalacji kablowej, albo możemy mieć kilka szaf komputerowych na wydzielonych obszarach to tam można zamontować półki jako półki wyniesione połączone kablem LAN (skrętką) lub światłowodem, więc nie musimy jak kiedyś po staremu układać na dalekie odległości grubaśnych kabli telefonicznych miedzianych  40, 50, 70 parowych itp.  wystarczy światłowód lub pojedyncza skrętka  do 100 metrów.  Ponadto półki możemy popranie  linkować po  zestawieniu  VPN pomiędzy dwoma oddziałami   poprzez "chmurę" na dowolną odległość, ale jak wcześniej pisałem jeżeli link internetowy ulegnie awarii to w jakimś oddaloym miejscu nie będzie nawet łączności lokalnej pomiędzy abonentami z tej samej półki.

Półki mogą być 48 portowe, 24 portowe, 16 portowe.  Centrala NCP-300 są do 300 abonentów, NCP400 do 1000 abonentów a NCP600 do 10 000 abonentów

Centralą zarządza się (programuje) odmiennie od poprzednich central a mianowicie poprzez przeglądarkę internetową. Centrale z nowej serii NCP nie żądają zainstalowania na przeglądarce internetowej  jakiś dziwnych "wtyczek" na ogół odrzucanych.  Poprzednie omawiane centrale programuje się dedykowanym programem ConfigMan pod system operacyjny Win, Centrale z serii NCP obslugują protokól T38 (transmisja faksu w technologii VoIP) i obsługują kodeki Video 

W opisie nie przytaczam dokładnych parametrów są w ulotkach do pobrania,  bardziej chodzi o zrozumienie zasad doboru sprzętu pod swoje potrzeby.  Slican ma ofertę i dla bardzo małych firm, średnich, dużych i bardzo dużych,  i z rozwiazanimi bardziej klasycznymi i z rozwiazaniami bardziej VoIP SiP czyli mają rozwiązania hybrydowe ale jest pewien punkt ciężkości kiedy bardziej nas interesują (1) interfejsy  tradycyjne  (w sensie większej ilości)  a kiedy bardziej (2) interfejsy  VoIP  SiP  ?  w przypadku drugiego rozwiązanie bardziej korzystnie wychodzą centrale z serii  NCP również i cenowo

Centrala Slican NCP mają również najbardziej zaawansowane  rozwiązania dla infolinii CallCenter

Na centralach  z serii IPL, IPM też można wykreować infolinie ale oprogramowania towarzyszące jest nieco uboższe.  Ale nie zawsze klient potrzebuje wyrafinowanego oprogramowania gdy chce mieć uproszczoną infolinie .

Wszystkie centrala mają wspólne aplikacje

Program BilingMam służy do wyświetlania historii połączeń wychodzących i przychodzących  w centrali telefonicznej, 
RecordMamserwer, RecordManClient – to aplikacje do importowania nagranych rozmów w centrali telefonicznej na wskazany komputer i odsłuchiwania nagrywania rozmów 
Aplikacja CTI asystent komputerowy telefonu to program  przyporządkowany do jednego telefonu i zainstalowany na komputerze pracownika. Program pokazuje (wyświetla) kto aktualnie dzwoni rejestruje historie połączeń odebranych, nieodebranych dla przydzielonego portu abonenckiego.  Z poziomu programu możemy edytować książkę telefoniczną publiczną i prywatną, zarządzać usługami telefonu, ze względu na to że zarządzanie telefonem odbywa się na komputerze zyskujemy największy komfort obsługi bo mamy pełnowymiarowa klawiaturę i monitor, i wtedy typ, rodzaj samego telefonu i poziom komfortu  obsługi telefonu schodzi na drugi plan. Ponadto w przypadku wykupienia aplikacji do nagrywania rozmów w aplikacji CTI można odsłuchać własne rozmowy.

Aplikacja CTI 

Typowy wygląd aplikacji CTI 

ulotka-MessengerCTI.pdf

Centrale z serii ITS, IPU,IPL zarządzane są dość dobrym programem zarządzającym ConfigMan  pod systemem Win program przeznaczony dla serwisu a  dla użytkownika przeznaczony jest prostszy program BilingMan.user

Centrale z serii NCT  są zarządzany poprzez dowolną przeglądarkę internetową, i centrala nie żąda żadnych dziwnych nieakceptowalnych przez przeglądarkę wtyczek. 

Oba systemy zarządzania centralami  są równie dobre, w tym że różnice są takie że stary edytor przypomina arkusze exela, a nowy sposób zarządzania przez przeglądarkę to filozoficznie nie co inne podejście a mianowicie  to tworzenie reguł, z tym że (w starszym edytorze)  wiersz w przysłowiowym exelu też w pewnym sensie jest regułą. Ale w NCP te reguły są o wiele bardziej rozbudowane czyli o wiele bardziej elastyczne.  I na dzisiaj producent poświęca najwięcej zasobów intelektualnych do rozwoju oprogramowania central NCP 

Centrale mają dodatkowe protokoły które mogą współpracować z wieloma aplikacjami innych producentów, wysyłanie SMS-ów z obcej aplikacji, odbieranie od centrali informacji kto dzwoni, ale też możliwość aby obca aplikacja zarządzała ruchem przychodzącym zależnie od tego kto dzwoni 

Większość usług jest podobna jak  w większości central u konkurencji  typu restrykcje grupy, zapowiedzi , infolinie , tryby pracy dziennej tygodniowej.

 Centrale telefoniczne Slikana wszystkich typów można sieciować pomiędzy sobą w sposób prosty i w sposób zaawansowany protokołem ESSL2 

 

Bramofony 

bramofony

Seria bramofonów DPH współpracująca z centralą, z pełna klawiatura telefoniczną, z dwoma przyciskami lub jednym

Bramofony współpracują z linią telefoniczną analogową co oznacza że wywołanie z bramofonu może być zaprogramowane na dowolny telefon na obiekcie, a nawet na jakieś  komórki GSM. Bramofony mogą sterować  elektrozamkiem lub zabezpieczeniem  magnetycznym,  mogą być z opcją na breloczki lub karty „frid”  pełno-klawiszowy bramofon może mieć kody PIN to otwierania elektrozamka.  Elektrozamek może być też otwierany z zaprogramowanego przycisku na telefonie z serii CTS

Bramofony mogą być też w wersji IP (czyli traktowany przez centralę telefoniczną jako abonent VoIP SiP)  z kamerą gdzie obraz będzie wyświetlany  w aplikacji CTI.plus na komputerze.  Ponadto domofony w systemie IP wraz z oprogramowaniem centrali telefonicznej mogą mieć funkcjonalność kontroli dostępu z rejestracją zdarzeń. 

Ulotka_DPH.pdf

ulotka_DPHIP.pdf

 

Telefony

Aparaty systemowe które można podłączyć do oferowanej centrali telefonicznej:

telefony 01

Telefon systemowy CTS-330.CL-BK:  740 zł Netto     Konsola CTS-338: 280 zł Netto

Telefon systemowy CTS-330.CLBT-BK z Bluetooth:  cena 780 zł netto

telefony 02

Telefon CTS-220.CL-BK(GR)    cena: 520,00 zł Netto   Możliwość podłączenie konsol CTS338

telefony 03

Telefon CTS-102.CL-GR(BK)  360,00 zł Netto

Telefony CTS są też w wersji IP w podobnych  cenach,  ewentualnie dojdzie zasilacz za 30,00 zł Netto, telefony CTS ze stykiem tradycyjnym Up0 i w technologii VoIP maja identyczną funkcjonalność i obsługują zintegrowaną książkę telefoniczną publiczną i prywatną 

Ulotka.pdf_cts330

Ulotka.pdf_cts220

Ulotka.pdf_cts102

Do central można dołączać dowolne telefony VoIP z protokolem SiP

O ile problem czy na biurku lepszy jest telefon VoIP czy tradycyjny jest kwestią względną i  argumentacja za i przeciw jest równoważna o tyle technologia VoIP ma świetne zalety, cechy  w telefonii bezsprzewodowej  bo bramki radiowe VoIP  w standardzie radiowym „dect” mogą mieć wiele kanałów VoIP i możliwość zalogowania wiele słuchawek bezprzewodowych z indywidualnymi numerami,  więc na biurku będzie tylko telefon besprzewodowy z ładowarką  a w obrębie zasiegu jednej radio-bazy bazy może być kilka telefonów bezprzewodowych i każdy ze swoim numerem. 

baza
Przykładowa  Baza  radiowa możliwość zasilania z PoE Gigaset IP PRO 

ma 4 kanały VoIP czyli do 4 rozmów na raz, i  możliwsć zalogowania do 6 telefonów VoIP  SiP

cena: około 340,00 zł Netto

Istnieją też radio-bazy o większej pojemności ale cana rzędu  2 400,00 zł Netto

Tak duża cena wynika z dodatkowej cechy radiobaz :  może być kilka radio-baz  a użytkownicy podczas rozmowy mogą się przemieszczać pomiędzy bazami, czyli mamy rooming  jak w telefonii komórkowej.   Użytkownik na dużym obszarze firmy może być wszędzie  osiągalny, nie ważne pod zasięgiem której bazy się znajduje, ale do głosu wchodzi księgowy i powie że za drogie..

Telefony bezprzewodowe mogą być wykonane mechanicznie  delikatniej czyli bardziej do biura i w technologii wzmocnionej dla pracownika na hali itp.

Cena jest spora i czasem  (może nie lepiej) ale taniej  wyjdą radiotelefony bez pozwolenia w standardzie PMR lub po prostu komórka GSM  na którą pracownik może sobie zrobić przekierowanie z telefonu wewnętrznego centrali czyli tranzyt,  warunkiem konicznym jest aby centrala posiadała jako linie miejskie  łącza cyfrowe  ISDN lub VoIP lub GSM 

Firma Slican oferuje telefonie internetową VoIP FONEO

foneo

  • Abonament podstawowy za 2 zł/1 mieś
  • Proste taryfy
  • Darmowe połączenia wewnątrz sieci operatora
  • Wraz z wybraniem abonamentu oferuje możliwość zakupu centrali i telefonów na raty 12 lub 25 miesiące
  • Możliwość przeniesienia numerów do nowego operatora
  • Nasza firma jest pośrednikiem w podpisywaniu takich umów i realizowaniem instalacji łączności telefonicznej u klienta

Umowa może być Abonamentowa lub Prepaid  

Cennik_FONEO-taryfa-Biznes.pdf